L’acció tutorial
És fonamental i per això atenem
els alumnes des de les seves necessitats individuals i grupals. L’educació
emocional genera un clima de confiança i seguretat que afavoreix el
desenvolupament personal, l’aprenentatge i les relacions entre els infants, els
adults de l’escola i la família.
Créixer en la diversitat
Plantegem la tasca educativa des
d’una perspectiva que reculli, integri i potenciï cadascun dels alumnes des de
la seva individualitat, tenint en compte que tots i totes som diferents.
L’escola s’adequa a aquestes diferències i organitza el treball de l’alumnat de
manera que faci possible aquesta diversitat.
Adquirir competències bàsiques
L’escola procura que els nens i
nenes adquireixin la capacitat d’actuar en situacions diverses a partir de les
experiències, els coneixements, els valors i les habilitats.
Les competències que s’han
d’assolir a l’escola fan referència a la seva capacitat de comunicació,
d’autonomia, de convivència i d’adquisició de nous aprenentatges.
Gaudir l’escola
Els infants, protagonistes del seu
aprenentatge, han de viure l’escola com una experiència gratificant. Creiem en la relació directa entre el
benestar i la felicitat a l’escola i la qualitat de l’aprenentatge.